Telenor kjører denne og neste uke på med en stor markedsføringkampanje for Telenor Business Solutions AB. Ifølge Dagens Media har det norske selskapet valgt hovedbudskapet "En stormar fram i en bransch som backar" med en kampanje som er rettet mot beslutningstakere i svensk næringsliv.
Annonseringen går i uke 37 og 38 i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten, Sydsvenska Dagbladet, Dagens Industri og Computer Sweden.
Det er med andre ord morgenaviser og to næringslivsaviser på papir som har fått hele mediekampanjen.
- Jeg synes det er et merkelig valg. Jeg var nettopp i møte med et selskap som jobber i samme sfære som Telenor. Der var det selvsagt at nettannonsering skulle inn i mediemiksen, sier Ulf Sandberg som er styreleder i mediebyrået Sandberg Starcom.
- Man må tro på det man selv selger, derfor synes det naturlig å komplementere mediekampanjen med ulike kanaler, sier Sandberg til digi.no.
- Det er jo helt klart et synspunkt, men vi har valgt papiraviser i mediemiksen, sier Erik Wikander, informasjonssjef på Telenor Business Solutions AB.
- Vi er absolutt ikke låst i medievalget vårt, det finnes en mengde ulike kanaler vi kunne valgt. I denne kampanjen ville vi nå ut til flest mulig næringsdrivende, sier Wikander til digi.no.
Den forrige reklamekampanjen, som var en produktkampanje for IP-VPN rettet mot IT-sjefer, startet i sommer. Og den var også kun papirbasert. Telenor valgte å kjøre den i avisutgaven av Computer Sweden.
- Vi har ikke helt avsluttet den kampanjen ennå, så jeg kan ikke fortelle deg hvordan det gikk, opplyser Wikander.
Her er et annet teknologiselskap som dropper sin egen kanal: