Telenor Mobil valgte å gi et kontantkort til en verdi av 150 kroner til kontantkortkundene som en erstatning for at tjenesten ikke forble gratis ut over 20. oktober, i erkjennelse av at det var uklart hvor lenge RingKontant-kundene kunne benytte seg av GSM-tekstmeldinger uten å betale.
Informasjonsdirektør i Telenor Mobil, Elisabeth H. Gjølme, sier til digi.no at 43.000 av RingKontant-kundene per i dag har benyttet seg av anledningen til å ringe kundeservice og be om et ringekort på 150 kroner som erstatning fra selskapet.
Fra og med fredag den 20. november har GSM-tekstmeldinger kostet en krone og femti øre for RingKontant-kundene. Flere av kundene fikk, da de ble kunder av Telenor Mobil i høst, forståelse for at tilbudet med gratis meldinger skulle vare ut året.
Telenor Mobil hadde vel 213.000 RingKontant-kunder ved utgangen av siste kvartal, og om alle sammen benytter seg av erstatningen, vil Telenor måtte ut med en erstatning på i alt 32 millioner kroner.