Den største veksten på mobilsiden fikk Telenor på kontantkort, der 232.000 nye kundetilknytninger ble registrert. 142.000 abonnementskunder kom til, mens selskapet tapte 73.000 brukere på de to NMT-systemene, det meste på NMT 900 som skal legges ned innen utgangen av denne måneden. Kundeveksten har avtatt noe fra 1999.
Den totale kundemassen til Telenor Mobil når nå opp i 2,3 millioner, hvorav en million kontantkortkunder og 143.000 NMT-kunder, opplyser Telenor i sin årsrapport for år 2000.
I 2000 distribuerte Telenor 849 millioner betalbare SMS-meldinger, pluss 486 millioner fra 1999.
Hver kunde ringte i snitt 169 minutter per måned i fjor, pluss ti minutter fra 1999, og la igjen 327 kroner, to kroner mer enn i 1999. Abonnementskundene er imidlertid de aller beste kundene og bruker 497 kroner i gjennomsnitt hver måned i 2000, opp 34 kroner fra 463 i 1999. Kontantkortkundene ringer i snitt for 132 kroner hver måned i 2000, ned to kroner fra 143 kroner hver måned i 1999.
Internasjonalt sitter Telenor nå med tilgang til 13,5 millioner mobilkunder, der Telenors andel i forhold til eierandel i de ulike mobilselskapene ved årsskiftet lå på 5,86 millioner. Telenor venter ytterligere vekst i år, selv etter frafallet av kundetallene til Viag Interkom og Esat Digifone som nå er solgt til British Telecom.