Enkelte Telenor-kunder hadde problemer med å ringe onsdag ettermiddag. Det gjaldt også nødnummer. Feilen er nå rettet.
Det bekrefter dekningsdirektør Bjørn Amundsen til NTB onsdag i 14.40-tiden.
Problemene oppsto ved 14-tiden onsdag, opplyser Telenor til VG.
– Jeg kan bekrefte at vi har registret noe sporadisk ustabilitet på mobil tale, altså det å ringe, sa Amundsen til avisen klokken 14.12.
– Vi har satt i gang en sjekk av hva det er, og konsekvensen er at samtaler kan bli brutt eller at enkeltabonnenter har problemer med å få satt opp samtaler, la han til.
Han opplyste at han selv fikk melding om feilen klokken 14.02.
Brannvesenet i Oslo skrev på Twitter at Telenors problemer innebar at det er vanskelig for personer med Telenor-abonnement å nå gjennom på nødnummer.
Også torsdag hadde Telenor problemer med mobilnettet, denne gang i Oslo, der enkelte mistet tilgang til nettet.
Dekningsdirektør Bjørn Amundsen sa torsdag til VG at det var en pågående feil på nettet. Det kan være snakk om jobbing med en basestasjon som gjør at enkelte opplever å miste mobilnettet, ifølge Amundsen.