TELEKOM

Telenor har løst problemer med mobilnettet

Telenor er nå godt i gang med å løse problemene med mobilnettet. De forventer at trafikken vil stabilisere seg framover.

Telenor-kunder opplever at mobildata og andre mobiltjenester ikke fungerer.
Telenor-kunder opplever at mobildata og andre mobiltjenester ikke fungerer. Foto: Harald Brombach
28. des. 2022 - 11:19 | Endret 28. des. 2022 - 14:46

I drøyt halvannen til to timer onsdag var det store problemer. Problemene gjaldt bruk av mobildata og ringing.

– Om noen fortsatt har problemer med mobil tale, anbefaler vi å sette mobilen på flymodus, for så å skru over på normalmodus igjen. Da sikres man at den kobles opp igjen riktig, skriver pressesjef Anders Krokan i Telenor til NTB.

VG meldte om problemene rett før klokka 11 onsdag formiddag.

– Vi opplever for tiden ustabilitet på mobildata og det fører til at folk kan oppleve at det er vanskelig å få ringt og kan oppleve brudd under samtalen, sa Krokan til avisa.

Selskapet opplyste da at problemene gjaldt hele landet.

På Facebook skrev Telenor Norge

– Vi opplever for tiden ustabilitet på mobildata, og dette gjør at flere opplever at det er problemer med å få satt opp samtaler og brudd kan oppstå under samtalen. Vi analyserer nå situasjonen, og håper å få løst feilen raskt.

Oppdatert kl. 13.40 med at problemene er i ferd med å bli løst. Oppdatert på nytt kl. 14.46 med en opplysning om varigheten på problemene.
OPPDATERING KL. 14:50:
De tiltak som er gjort ser ut til å ha en positiv effekt. Trafikk ser ut til å gå som normalt. Vi beklager ulempene dette må ha medført.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.