Tirsdag ettermiddag har Telenor tekniske problemer. Nettsidene er nede og gir feilmeldingen «502 Bad gateway», og flere kunder melder samtidig om feil eller ustabilitet i mobilnettet.
Pressesjef Anders Krokan sier til Digi at de undersøker feilen og jobber med å finne ut hva som har skjedd.
Det er ennå ukjent hvorfor nettsidene gikk ned samtidig som det oppstod ustabilitet i mobilnettet, men de undersøker saken.
– Det er ingen indikasjoner på at det er snakk om noe dataangrep, sier han på telefon til Digi.
Krokan sier de vil komme med ytterligere informasjon om problemene så snart som mulig.
Tjenestene fungerer nå som normalt igjen
Klokken 14:57 sendte Krokan e-post til Digi der han sier at problemene oppstod ved 14-tiden, og at trafikken normaliserte seg omtrent en halvtime senere. Alle mobiltjenester kom da opp igjen, skriver han.
– Om noen fortsatt skulle ha mobilutfordringer, kan mobilen settes i flymodus, for så å skrus på igjen.
– Fagmiljøet vårt jobber nå vider med å analysere hva som førte til feilen samt for å sikre fortsatt full stabilitet fremover.
Klokken 15:17 er imidlertid nettsidene fremdeles nede.
Nkom åpner tilsyn etter trøbbel med politiets nødnummer