Telenor forteller nå at de har 90 000 kunder på sitt bredbåndstelefonitilbud.
– Da Telenor lanserte bredbåndstelefoni 30. mars i fjor, sa vi at vi skulle være størst også innenfor dette markedet i løpet av 2006. Det er vi nå, sier Berit Kjøll, divisjonsdirektør for privatmarkedet i Telenor til Finansavisen.
Ifølge Telenors egne beregninger, betyr det at de har en markedsandel på 30 prosent i det norske markedet. Totalt skal 300 000 nordmenn ha gått over til bredbåndstelefoni. Det gikk raskt i begynnelsen, men allerede nå merker Telenor at markedet er i ferd med å stagnere.


– Det første året vi hadde bredbåndstelefon, vokste det jevnt og trutt, men fra vårparten i år har veksttakten begynt å avta litt, sier Birgit Bjørnsen, direktør for telefoni i Norge, til Finansavisen.
Hun tror ikke at Telenor er alene om å oppleve denne stagnasjonen i markedet.
– Det synes som Telio ikke har hatt den veksten de tidligere presterte, sier Bjørnsen.
Telenor nedjusterer nå sine egne estimater for tiden fremover.