En rekke av Telenors tjenester har vært utilgjengelige siden fredag morgen. Telenors nettside er tilgjengelig lørdag kveld, mens andre tjenester fortsatt er ustabile.
– Feilrettingen har gitt resultater. Noen av tjenestene har begynt å fungere igjen. Samtidig er det fortsatt ustabilitet, men tjenestene skal nå forløpende komme opp igjen, sier kommunikasjonssjef Fredrik Tangeraas i Telenor til NTB.
Siden fredag morgen har Telenor.no, «Mine sider», betaling med SMS, kundeservice-numre, noen av Telenor-appene og epost-tjenesten online.no vært nede for telling, ifølge VG.
– Vi jobber nå for å sikre full stabilitet for alle våre tjenester og opprettholder høy beredskap framover. Vi beklager overfor alle berørte kunder, sier Tangeraas.
Utelukker hacking
På telenor.no kom denne feilmeldingen opp: «Hei, Du har forsøkt å besøke Telenors nettside. Vi opplever for tiden tekniske problemer og jobber iherdig med å løse situasjonen. Takk for tålmodigheten».
Selv om Telenor ikke vet nøyaktig hva feilen skyldes, utelukkes det at de er utsatt for hacking.
Nkom om nødnummersvikten: – Helt uakseptabelt
– Vi kan avkrefte at det er snakk om hacking eller annen ondsinnet aktivitet, sier informasjonssjef Magnus Line i Telenor.
Han understreker at det ikke er problemer med bredbånd og den generelle telefondekningen.
Frustrerte kunder
På Telenors Facebook-side klager imidlertid flere frustrerte kunder over at de har problemer med blant annet bredbånd og TV-signaler, skriver Aftenposten.
– Hvis noen kunder opplever problemer med bredbånd eller TV-signaler, så har ikke det noen sammenheng med den interne nettfeilen Telenor har nå, sier informasjonssjefen.
(©NTB)