Telenor Nextel er alene om å kunne tilby en slik tjeneste i det norske Internett-markedet, opplyser selskapet i en pressemelding. Brukere av Digilogs "Digger-program" får opp et lite ikon nederst på skjermen som indikerer at en annonse venter.
Velger brukeren å klikke på ikonet får vedkommende annonsen opp på skjermen. Man kan da velge om man vil gå videre til annonsøren eller tilbake til foregående skjermbilde. På denne måten samler brukeren opp poeng på en egen konto som så senere kan benyttes til å betale for Internett-abonnementet hos Telenor Nextel.
Brukerne kan så omsette poengene i fri Internett-bruk i én, to eller tre måneder, opplyses det i pressemeldingen.
Medieselskapet Digilog AS baserer sin virksomhet på en egenutviklet teknologi for målstyrt, direktesendt reklame og informasjon til Internett-brukere, der brukerne selv bestemmer hvilken reklame de vil se og når de vil se den.