Keybroker, en nordisk leverandør av annonsetjenester mot blant annet Google, MSN, Yahoo og Eniro, melder at de har utvidet sitt kampanjeverktøy «Campaign Control» med funksjoner spesielt rettet mot Facebook. Funksjonene er utviklet med utgangspunkt i Keybrokers nye tilgang til programmeringsgrensesnittet (API-et) til Facebook Ads.
Ifølge Keybroker har Facebooks raske vekst – de har nylig passert 500 millioner unike brukere i måneden – vakt oppsikt blant annonsører. Den sosiale tjenesten gjør det mulig å tilpasse annonser til nøyaktige demografiske data og til personlig smak og interesser. Den er følgelig en glimrende arena for målrettet og resultatorientert markedsføring, heter det.
– Ved hjelp av Campaign Control-verktøyet for Facebook Ads kan Keybroker sette sammen, publisere og optimalisere storskalakampanjer på Facebook, med kontinuerlig testing og evaluering av budskap innrettet på ulike demografiske segmenter for å oppnå maksimalt salg, heter det i Keybrokers omtale av nyheten.
Mange av Keybrokers kunder ser fram til å kunne supplere søkeannonser med annen salgsutløsende virksomhet, heter det videre.
Keybroker-sjef Fredrik Amander er stolt over at Keybroker er blant de første selskapene i Norden som er innvilget tilgang til Facebook Ads API.
– Det bekrefter at vi er ledende innen digital performance marketing, sier Amander.
Keybroker argumenterer med at Facebook kan gi et betydelig salgsløft for forretningsvirksomhet på nett, men at tjenesten er vanskelig å utnytte effektivt.
– Til det trengs virkelige eksperter og smarte verktøy, og det er nettopp det vi tilbyr, sier Per Made, forretningsutvikler i Keybroker.
Les også:
- [21.05.2010] Facebook-annonsører får vite alt om brukerne