Alt i alt skal den britiske arbeidsmarkedsetaten utplassere 10.000 datakiosker på puber og andre godt besøkte steder, som supermarkeder, biblioteker og legekontorer, skriver London-avisen Evening Standard.
Internettkioskene, som blir utstyrt med berøringsskjermer, skal tilby oppdaterte lister over hvilke jobber som til enhver tid er ledige, samt kurs- og uttdanningstilbud.
David Blunkett opplyser at den britiske arbeidsmarkedsetaten ukentlig plasserer over 1.000 mennesker i nye jobber - ene og alene basert på stillingsannonser vist på Internett.
- Det er likevel mye å gjøre på dette området. Vi må ta utfordringen og utplassere 10.000 datakiosker der folk ferdes, mener Blunkett ifølge Evening Standard, som ser på idéen som en naturlig konsekvens av finansminister Gordon Browns uttalte mål om å nå tilnærmet full sysselsetting.
Det er et økende antall ledige jobber i den britiske økonomien - omlag 750.000 - mens arbeidsledigheten er i ferd med å falle til rekordlavt nivå.