Tidligere i sommer ble det mye oppstyr rundt Charlie Miller og Chris Valasek, to sikkerhetseksperter som beviste at Uconnect-underholdningssystemet som blant annet finnes i Jeep-modeller og andre Chrysler-biler er sårbart for innbrudd som kan i verste fall ta kontroll over bilenes egenskaper.
De to viste fremgangsmåten ovenfor en journalist fra magasinet Wired, og klarte å styre flere av bilens systemer, før de skrudde av motoren i fart.
Les mer: Hackere kan ta kontroll over biler


Chrysler kalte i etterkant inn 1,4 millioner biler som har Uconnect-systemet installert for å gjennomføre en oppdatering av programvaren.
Nå har begge sikkerhetsekspertene fått ny jobb, og det er hos transporttjenesten Uber, skriver nettstedet Re/Code.
Fremtidsrettet
Ansettelsen skjedde sist fredag, og Uber spesifiserer til og med hvilken avdeling de to begynner i, nemlig Advanced Technologies Center, laboratoriet i Pittsburgh der selskapet jobber med sine prosjekter for selvkjørende biler.
Uber har tidligere hentet en rekke spesialisert innenfor automatisering og roboter som stammer fra Carnegie Mellon-universitetet, og nå henter de åpenbart inn sikkerhetseksperter også.
Det henger på grep – man vil tross alt ikke slippe selvkjørende biler som kan hackes, løs på veiene. Miller og Valasek vil forhåpentligvis sørge for at det ikke skjer.
Les også: VW krevde taushet om sikkerhetshull i to år
Miller skal ha sendt ut en twittermelding før helgen at han så frem til å starte i sin nye jobb hos Uber.
Uber har også tidligere i år gått til innkjøp av et kartselskap som utvikler navigeringsteknologier.
Det er altså ingen tvil om at ambisjonene hos det kontroversielle selskapet er store, og det blir spennende å se hva som kommer ut av alle disse prosjektene.