Lille nyttårsaften opplevde noen brukere av Microsofts populære gratis e-posttjeneste Hotmail at de ikke lenger hadde tilgang til sine postkasser. I går ble det endelig lagt ut en melding på den offisielle Windows Live-bloggen om at feilen var fikset.
Windows Live-sjef Chris Jones forteller her at 17 355 Hotmail-brukere midlertidig mistet tilgangen til sine e-postkasser, og at det skjedde under en prosess med lastbalansering mellom servere.
– Vi avdekket feilkilden og gjenopprettet brukernes e-postkonti per i går kveld, 2. januar. Som ved alle slike henvendelser vil vi etterforske årsaken grundig og ta tiltak for å hindre gjentakelse. Vi beklager sterkt besværet dette kan ha tilført dere, våre kunder og partnere.


Her mangler ikke bare en forklaring, men også et løfte om forklaring.
En av Microsofts viktigste lanseringer i 2011 blir Office 365, en løsning der bedrifter tilbys hele kontoret i nettskyen mot en fast pris per måned.
Det kan være en god ide å forebygge angst for denne nyvinningen ved å avdekke nøyaktig hvordan 17 355 e-postkonti kunne forsvinne under noe så dagligdags som en lastbalansering.