På RealTV.no finner du oversikten du trenger dersom du er hekta på reality-TV, eller virkelighets-TV som det heter på godt norsk.
18-åringen Egil Næs jobber til daglig i WebDeal DA hvor han er én av tre partnere.
Sammen med kompisen Jan Erik Laagasken, som til daglig jobber i Kragerø-selskapet Thinkweb som har designet nettsidene, har han satt seg som mål å jobbe 25 timer i uken hele høsten gjennom.
- Idéen kom som et resultat av Big Brothers seersuksess, og de andre reality-konseptene som ble sendt. I mai begynte den seriøse jobbingen med prosjektet, og vi er stolte av det produktet vi har kommet frem til, sier han og håper å tjene litt penger på portalen gjennom salg av reklame.
Nyhetene på sidene sakser de fra andre nyhetskanaler hvor de skriver korte nyhetsartikler og lenker videre til originalkildene.
På spørsmål om ikke reality er en døende trend, svarer Næs at timingen på konseptet er helt korrekt:
- Trenden med virkelighets-TV er jo voksende. Vi har generelt et godt forhold og samarbeid med de TV-kanalene det gjelder, sier Næs som satser mye på interaktivitet.
Elementer som begynner å bli vanlige på de store nett-tjenestenes hjemmesider, som spørreundersøkelser, avstemninger og nettmøter med deltagerne, finnes også på RealTV.no.
Selskapet har allerede gjort avtaler med deltagerne i årets Robinson-ekspedisjon og ønsker å premiere de forskjellige vinnerne, blant annet ved å tilby dem sin egen hjemmeside.