BEDRIFTSTEKNOLOGI

Unge briter foretrekker SMS-reklame

En ny undersøkelse viser at unge briter foretrekker mobilreklame fremfor budskap i mer tradisjonelle kanaler.

15. okt. 2002 - 09:46

Undersøkelsen ble foretatt mellom mai og august i år i 11 store britiske byer av et selskap som satser på mobil markedsføring.

Nightfly har all interesse av at resultatene for SMS-reklame er bra, men resultatene viser uansett interessante tendenser blant unge mediekonsumenter i alderen 18 til 35 år.

35 prosent av de 1.600 som er spurt i undersøkelsen foretrekker SMS-reklame fremfor annen reklame. 20,2 prosent synes best om radioreklame, mens 13,8 prosent har preferanser for TV, 10,3 prosent for e-post, 9,8 prosent DM og 6,4 prosent for plakater.

Det skriver Bizreport i en artikkel søndag.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.