Facebook har mistet 208.000 daglige, norske brukere mellom 15 og 29 år de siste to årene, anslår Kantar.
På to år har antall daglige brukere i aldersgruppen falt fra 83 til 64 prosent, skriver Kampanje.
Kantar Medias markedsdirektør Ingvar Sandvik anslår at 908.000 nordmenn mellom 15 og 29 år brukte Facebook daglig i siste kvartal. Ifølge Sandvik var tallet redusert til 700.000 i samme kvartal i 2020.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Dette var grepene som reddet Gran kommune fra en potensiell katastrofe
– Vi så allerede i årene 2015 og 2016 på noen underliggende indikatorer som ga signaler om at konsumet og viktigheten av Facebook for denne aldersgruppen var i endring, sier Sandvik.
Drøyt 3,5 millioner nordmenn har en Facebook-profil, hvorav 67 prosent bruker den daglig, viser tall fra Ipsos fra forrige kvartal.
(©NTB)