Intel bestreber seg alltid på å være i forkant. Og på CES-messen i Las Vegas kunne de varte opp med en virkelig nyhet.
Levende annonser
Ved å kombinere holografi med multi-touch har selskapet klart å lage en 3-dimensjonal, interaktiv skjerm som viser« levende» reklame.
Reklamen er mer enn bilder som beveger seg med tilhørende lyd. Du kan også bestille varer ved å peke på dem, og få kvittering på mobiltelefonen din i samme slengen. Deretter kan du plukke opp varen du har kjøpt i nærmeste butikk.
Kan konkurrere med nett
Intel kunne vise fra en to meter bred konsept-skjerm. Navnet på teknologien er Digital Signage, og skjermen er ment for fysiske butikker som vil hevde seg i konkurransen med nettbutikkene.
- Vi laget denne skjermen for å vise at butikkene på gateplan kan engasjere og kommunisere med forbrukerne på en mer personlig og utfordrende måte gjennom nye brukermodeller, sier Intels sjef for Embedded Computing Joe Jensen i en pressemelding.
Se demonstrasjonen her: