Norske LikenShare stakk av med prisen som årets «bootstrapper», oppstartselskap som har etablert seg uten støtte fra eksterne investorer, da Nordic Startup Awards ble delt ut i København fredag.
Selskapet vant den norske finalen i Oslo i november, og ble sammen med flere norske selskap sendt til København for å konkurrere med andre nordiske selskap. Likenshare ble det eneste norske selskapet som kunne reise hjem med pris.
Likenshare har spesialisert seg på virale omtaler i sosiale medier. De har 20.000 medlemmer som mottar vareprøver fra selskapets kunder og samler inn ærlige produktomtaler fra medlemmene i Facebook, Twitter og andre sosiale medier i stort omfang. Hensikten er å bygge en markedsføringskanal i sosiale medier som fungerer.
En oversikt over alle vinnerne på Nordic Startup Awards finner du her.
Bak selskapet står de tre gründerne Øyvind Sægrov, Stig Ola Johansen og Tor Espedal, som startet opp uten noen ekstern hjelp. De tre har erfaring fra reklamebyrå og startet opp selskapet etter misnøye med at tidligere forretningsmodeller for markedsføring i sosiale medier ikke var tilstrekkelige.
Les også:
- [14.11.2012] Feiret oppstartene
- [31.08.2012] Nytt forlag dropper kopisperre