Comperio skal levere søkeløsninger til Postens nye konsernportal, og en rekke andre av selskapets tjenester.
– Avtalen har enorm referanseverdi, og bekrefter vår posisjon som det ledende kompetansemiljøet på søk i Norden, sier Jørn Ellefsen, administrerende direktør i Comperio, i en pressemelding.
Comperio utvikler søkeløsninger på FAST-teknologi. På kundelisten har Comperio blant annet verdens største arabiske portal, Araby.com og Singapore Press Holdings. Her hjemme har kunder som Sesam, Departementenes Servicesenter (DSS) valgt Comperio som partner innen søk.


Avtalen betyr at Comperio skal utvikle og implementere søkeløsninger i Posten-regi i Norge, Sverige og Danmark. Avtalen inkluderer også Postens datterselskaper. Den har en tidsramme på tre år og omfatter leveranse av FAST Enterprise Search Platform (Fast ESP), Comperio- produkter og konsulenttjenester.
– Vi forventer å levere et stort antall løsninger for Postenkonsernet i de neste tre årene. Den initielle avtalen har en verdi på 2,5 millioner kroner, men vi forventer å levere et stort antall løsninger for Posten-konsernet i de neste tre årene, sier Ellefsen.
– Vi forventer at innføringen av FAST ESP, som en basiskomponent i vår IT-infrastruktur, vil gi våre ansatte, kunder og partnere effektiv og pålitelig tilgang på informasjon på tvers av kanaler og arbeidsprosesser, sier ansvarlig for nettbutikker i Posten, Terje Berget.