MOBIL

Vil bruke kunstig intelligens på kundene

Telenor har i over to år utviklet kunstig intelligens som skal kunne kommunisere med kundene i flere kanaler. Løsningen kan vise seg å være banebrytende.

Seniorforsker Axel Tidemann i Telenor håper arbeidet han og kollegene gjør rundt kunstig intelligens skal tilføre Telenor ny treffsikkerhet når det skal selges abonnementer og mobiltelefoner til kundene.
Seniorforsker Axel Tidemann i Telenor håper arbeidet han og kollegene gjør rundt kunstig intelligens skal tilføre Telenor ny treffsikkerhet når det skal selges abonnementer og mobiltelefoner til kundene. Håvard Fossen
Gi bort artikkelen
Kommenter
Varog KervarecVarog KervarecFagredaktør
29. aug. 2018 - 07:23
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra