For tredje gang arrangerer Arnt Eriksen Rethink-konferansen i Oslo. Hensikten er å samle ledere og mellomledere i norske bedrifter til å få innsikt i sosial markedsføring og hvordan digitale kanaler kan utnyttes i markedsføringen.
I forbindelse med dette inviterer Eriksen og resten av arrangørene bak Rethink norske bedrifter til å få hjelp til å digitalisere sine markedsplaner og benytte sosiale medier som plattform.
– Norske bedrifter har mye å tjene på sosiale og digitale medier. Det er veldig mange bedrifter som har en markedsplan som ble utviklet for flere år siden, og som senere har blitt revidert både en og tre ganger, hvor digitalt kanskje har vært lagt til som et ekstraelement – og ikke som en del av grunnstammen, sier Eriksen til digi.no.
– Dagens medielandskap er mye mer komplekst og utfordrende enn det har vært de siste ti årene, og det er viktig å tilnærme seg markedet med helhetlig strategi som involverer brukeren og hans opplevelse av merkevaren uavhengig av kanal.
Til konferansen, som arrangeres i Oslo neste uke, har Eriksen fått tak i en rekke kjente skikkelser innen digitale og sosiale medier. Håpet er at de skal inspirere og lære bort sine metoder til nytte for norske bedrifter. Men i tillegg til konferansen vil Eriksen også invitere norske bedrifter til å lære av det han kaller de beste i bransjen.
Derfor blir bedrifter invitert til å melde seg på i konkurransen om å få bistand av et panel, tilrettelagt av Rethink og bestående av eksperter og partnere tilknyttet konferansen.
– For deltagelse må bedrifter sende inn en grundig beskrivelse av sin idé og konsept. Et nøye utvalgt panel av fagpersoner og partnere til Rethink vil se etter relevante, konkrete og markedspotensielle ideer og konsepter som lar seg gjennomføre og bedre bedriftens muligheter i markedet, forteller Eriksen.
Hvilket konsept som vil få denne bistanden vil bli presentert på konferansen, som går av stabelen 25. september i Oslo.