FORBRUKERTEKNOLOGI

Vipps opplevde treghet

Vipps er tilbake til normalt etter å ha hatt problemer med tjenestene på alle sine produkter. Feilen påvirket alle brukere.

21. juni 2024 - 09:36 | Endret 21. juni 2024 - 09:58

Flere brukere opplevde fredag at de ikke kom inn på Vipps-appen.

Kommunikasjonssjef Caroline Lunde sier til NTB at Vipps ikke var nede, men at det var en treghet i systemet.

Problemene vedvarte en halvtimes tid, men ble løst klokken 9.46.

– Det var en treghet som påvirket alle, men de fleste betalingene gikk gjennom, sier Lunde.

Klokken 09.49 meldte Vipps at en feilfiks har blitt implementert, og at resultat av dette nå overvåkes. 

Hva som forårsaket problemene, er ikke kjent.

– Vi har flere ressurser på saken. Det er jo ikke slik det skal være. Vi monitorerer systemet videre, sier hun.

Saken ble oppdatert klokken 09.58 med nyeste status fra Vipps.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Les mer
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra