VIPPS

Vipps og DNB har tekniske problemer

DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, opplyser banken mandag morgen.

6. jan. 2025 - 07:51

Også enkelte brukere har problemer med Vipps, melder selskapet selv.

– Det er problemer hos vår betalingsleverandør. Dette påvirker alle kortbetalinger for enkelte Vipps-brukere. Vi sender en oppdatering så snart vi har ny informasjon, heter det i en statusmelding fra Vipps.

Problemene oppsto i 7.30-tiden.

– Vi jobber med å løse problemet så raskt som mulig, skriver DNB på sine nettsider.

Mandag morgen er det ikke mulig å logge inn via ID-porten.

– Også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret og en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten har problemer med innlogging, skriver Digitaliseringsdirektoratet i en statusmelding.

ID-porten brukes til å logge inn på flere offentlige tjenester, som blant annet Skatteetaten. Også innloggingen til Helsenorge er påvirket.

Problemene skyldes nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry, opplyser Digitaliseringsdirektoratet til Dagbladet.

Budsjettet til det skandaleombruste journalsystemet Helseplattformen har overskredet med 2,6 milliarder.
Les også

Avlyste Helseplattformen-bankett – må betale 450.000

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.