Vipps tok kvelden onsdag ettermiddag ved 15-tiden.
Over ett døgn senere er DNBs betalingstjeneste fortsatt nede for telling.
– Vi er på spor av problemet, men så langt har ikke det vi har forsøkt ført fram. Vi forsøker fortatt. Heldigvis finnes det alternativer til Vipps-betaling, sa bankens kommunikasjonsrådgiver Marit Giske til digi.no ved 12-tiden.
Da sikter hun til SMS-betaling, eller betaling med mobil- eller nettbank. Ikke desto mindre beklager de nedetiden, som er den lengste siden Vipps ble lansert i mai i fjor.
digi.no ba som vanlig om en teknisk forklaring på hva som faktisk har gått skeis. Men det vil ikke banken fortelle oss nå.
– Vi ønsker ikke å gå inn på de tekniske detaljene, svarer Giske.
Lange dager (og netter)
I går avslørte NRK at Arbeidstilsynet gransker Vipps-prosjektet.
Kilder hevder overfor NRK at de indiske IT-konsulentene banken har leid inn fra Tata Consultancy Services jobber svært lange dager.
– Samme dag går altså Vipps ned. Er det en sammenheng her?
– Neida, det har ingen sammenheng, sier Giske. Ifølge hun er det heller ingen andre tjenester eller systemer som er rammet av feilen.

%25201%2520(2)%2520(1).png)
Kommunikasjonsrådgiveren har ingen tidsestimat for når tjenesten kommer opp igjen, men sier at de håper at det ikke skal ta altfor lang tid.
– Vi har jobbet gjennom hele gårsdagen og natten med å løse problemet, men vi er dessverre ikke helt i mål ennå. Vi har våre beste folk på saken, heter det i en statusoppdatering DNB har lagt ut på Facebook ved lunsjtider torsdag.
Vipps har etter lanseringen i fjor blitt svært populær. DNB oppgir til digi.no at tjenesten har passert 1,5 millioner registrerte brukere.