VIZRT

Vizrt fikk kraftig kritikk i fellesmail - nå slår andre ansatte tilbake

Kjenner seg ikke igjen i innholdet.

30. mai 2018 - 18:00

Det har blitt mye snakking i gangene hos Vizrt den siste tiden. En – etter alt å dømme – ansatt i den norske IT-giganten fikk tilgang til en intern epostkonto og sendte ut en fellesmail til en rekke kunder.

I eposten kom det frem flengende kritikk mot selskapet, som blant annet ble beskyldt for å ha stoppet utvikling, feilretting og kundebehandling for nåværende produkter. Dette skal de angivelig ha gjort for å få dem til å virke lønnsomme før et videresalg.

Ledelsen har gått ut og benektet dette, blant annet ved å påpeke at de har økt investeringene til utvikling. 

Nå ser de ut til å få støtte av andre ansatte også.

Kjenner seg ikke igjen

I en epost til digi.no kommer det frem at de ikke kjenner seg igjen i eposten, og at de «jobber knallhardt hver dag med nye features, nye produkter, bugfix og support» og er stolte over å jobbe i selskapet.

Epostens avsender ønsker ikke å stå frem med navn, men mener han snakker på vegne av flere. Ledelsen har bedt ansatte om ikke å uttale seg om saken, men digi.no kan bekrefte at vedkommende jobber i selskapet.

Avsenderen mener misnøyen som kommer frem eposten forrige uke, springer ut fra endringer i bedriften siden de fikk nye eiere og toppsjef for to år siden. Blant annet har de skiftet fokus, og enkelte produkter har blitt nedprioritert. Les hele e-posten nedenfor: 

E-posten

«Jeg kan si rett ut at vi som jobber i Vizrt ikke kjenner oss igjen i emailen. Vi jobber knallhardt hver dag med nye features, nye produkter, nye ideer, med bugfiks og support. Ingen endring på det. 

Vi har en intern diskusjonsgruppe i selskapet der det fra veldig mange helt tydelig gis uttrykk for at vi fremeles er stolte over produktene våre, at vi trives i Vizrt, og vi kommer til å forstette å gjøre den jobben vi har gjort - som tross alt har gjort oss ledende i broadcast-markedet. 

Når det er sagt - det har blitt gjort store endringer i selskapet de siste to årene - vi har fokusert mye mer på å være effektive, kommunisere bedre og bli mer profesjonelle, bl.a. med å styrke Product Management. Det er ikke alle som har likt det. Noen gamle produkter har blitt nedprioritert, og noen har sluttet som følge av endringene. Det er synd, men jeg tror det er uunngåelig at noen faller av lasset når endringer gjennomføres. Men vi som jobber i Vizrt er fremdeles ved godt mot - stolte og full av pågangsmot. Det er enormt inspirerende å lage produkter som brukes av omtrent alle de største TV-kanalene verden over».

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Les mer
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra