For fra april vil Europolitan bare hete Vodafone. I mellomfasen det siste året har selskapet gått under betegnelsen Europolitan Vodafone. Uniformeringen skal gi klare signal om hvor Europolitan hører hjemme, nemlig i verdens største mobilselskap med tilgang til 200 millioner kunder over hele verden.
- Vi tilhører verdens største mobile nettverk og dette er for oss en avgjørende fordel som vi vil kommunisere tydeligere. Ikke minst ettersom våre lokale konkurrenter på det svenske markedet savner tilsvarende ressurser samtidig som det er åpenbart at flere kunder krever tilgang til flere internasjonale telefonitjenester, sier konsernsjef i Europolitan Vodafone, Jon Risfeld.
Da Risfeldt kommenterte det forrige navnebyttet 21. desember i fjor, sa han: - Omverdenen blir mer internasjonal og derfor krever våre kunder tjenester som fungerer uansett hvor i verden de er. Vårt nye varemerke skal symbolisere fordelene med å tilhøre Vodafone-gruppen og vår ledende rolle på det svenske markedet.
Over nyttår setter Europolitan Vodafone i gang en stor varemerkekampanje for å øke kunnskapen om varemerket Vodafone.
Britiske Vodafone eier 71 prosent av det svenske selskapet som er notert på Stockholmsbørsen.