Santech Micro Group Norway (SMG) har allerede fire års erfaring med salg av sine dataprodukter over Internett, og er posisjonert blant de ledende distribusjonsselskaper i Skandinavia. Nå går SMG sammen med programvareselskapet WebOn for å utvikle sitt nye elektroniske handelshus.
Målet med den nye løsningen er "å øke ordreandelen betraktelig" fra SMGs over 7000 eksisterende Internett-brukere, skriver selskapene i en felles pressmelding. Nettløsningen vil også fungere som utvidet salgs- og markedsverktøy for SMGs kundeavdeling.
- Vi tror at samarbeidet mellom WebOn og SMG vil resultere i en av de mest betydningsfulle og slagkraftige handelsportalene i Norge, sier administrerende direktør Jon Anders Aas-Haug i WebOn i pressemeldingen.
Fra og med høsten tilbyr også SMG sine forhandlere utvidede muligheter til selv å benytte egne integrerte handelsløsninger.
- PartnerShoppene gir vårt forhandlernettverk tilgang til å tilby egne produkter knyttet mot SMGs etablerte logistikk-system. Denne kombinasjonen representerer et konkurransefortrinn for forhandlerene i fremtiden, sier teknisk direktør Rune Aune i SMG i pressemeldingen.