Den norske musikkstrømmetjenesten Wimp fortsetter å vokse i det store utlandet, men det gjør også utgiftene.
Eierselskapet Aspiro, om er notert på Stockholm-børsen, vedtok i dag å gjennomføre en nyemisjon for å øke virksomhetens aksjekapital med nærmere 66 millioner svenske kroner.
Med et bokført tap for regnskapsåret på 46 millioner er det samlede underskuddet nå oppe i 78,7 millioner svenske kroner, ifølge en børsmelding.


Wimp er det største og viktigste produktet til Aspiro, som har mediekonsernet Schibsted som dominerende eier.
Det norske strømmealternativet, og rival til Spotify, oppgir at de er markedsleder i segmentet HiFi-musikkstreaming i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Polen. Ved utgangen av mars i år hadde de totalt 566.000 betalende abonnenter.
Torsdag ble det klart at Wimp ruller ut tjenestene sine også i Pakistan, gjennom en avtale med Telenor. Potensialet er stort. Telenor Pakistan har over 35 millioner mobilkunder.
Avtalen løper over to år og antas å gi en omsetning på mellom 6 og 10 milloner svenske kroner for Aspiro.
Og i går kunngjorde de at T-Mobile i Polen har valgt Wimp som musikkpartner.
Les også:
- [30.01.2015] WiMP blir amerikansk
- [28.10.2014] Nå går Wimp til USA