Den kanskje mest kjente av Internett-merkevarene, Yahoo!, har gjort et bermerkelsesverdig comeback siden nedturen i 2001.
Ifølge Bizreport.com gikk selskapet ut med prognoser under en investorkonferanse i Silicon Valley i California.
De neste tre årene spår selskapet at det vil klare å kapre minst én million abonnenter i året. Fra utgangen av 2001 til utgangen av 2002 har abonnentmassen økt fra 375.000 til 2,2 millioner.
Abonnentene får først og fremst tilgang til tilleggstjenester på Yahoo.com og de nasjonale portaltjenestene, men volumet har også blitt dramatisk økt gjennom et samarbeid med aksessleverandøren SBC Communications som leverer høyhastighets-Internett. I forbindelse med bredbåndssamarbeidet har Yahoo! også planer om å tilby en skikkelig multimedieportal.
Målet til Internett-kongen er å omsette for to milliarder dollar - omlag 14 milliarder kroner - i 2006. I fjor var omsetningen vel 953 millioner dollar. Selskapet regner med å generere til sammen én milliard i kontanter de nærmeste tre årene
Dette vil i tilfelle være en meget sterk forbedring i forhold til tapet i 2001 på 92,8 millioner dollar.