FORBRUKERTEKNOLOGI

BankID-problemer løst etter flere timer

Feilen berørte rundt halvparten av kundene.

Verken app eller kodebrikke fungerte hos BankID mandag morgen.
Verken app eller kodebrikke fungerte hos BankID mandag morgen. Foto: Beate Oma Dahle/NTB
26. sep. 2022 - 13:09

Mandag morgen hadde BankID problemer med signering både via appen og med kodebrikke. Problemet ble løst klokken 12.20.

ifølge BankID berørte feilen rundt halvparten av kundene, mens BankID på mobil fungerte. Feilen oppsto i 9-tiden.

– Feilen ble rettet 12.20 ,og nå fungerer BankID med app og kodebrikke igjen, opplyser kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID i en SMS til NTB.

Også i forrige uke hadde tjenesten problemer, men da med BankID på mobil.

Avviket ble først oppdaget av Riksrevisjonen.
Les også

NRK: Personopplysninger til 19.000 helseansatte lå usikret på nett

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.