DNBs problemer med transaksjoner er løst. Nesten alle berørte kunder har i løpet av natten fått penger på konto, mens resten får i løpet av onsdagen.
Et betydelig antall kunder i DNB opplevde at penger som skulle kommet på konto mandag, ikke var på plass. Problemet lå i en fil med transaksjonsdata – og gjaldt kun transaksjoner fra denne dagen.
Kjørte ut lønn
Onsdag morgen opplyser DNB at problemene er løst, og at de i løpet av natten har kjørt ut lønn, feriepenger og betalinger slik at pengene nå er tilgjengelige på konto for de aller fleste.
– 99 prosent av transaksjonene er gjennomført, og for resten av kundene gjør vi en ekstra kontroll for å sikre at beløpene blir riktige. Disse vil også bli tilgjengelige i løpet av dagen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø.
Problemet rammet både bedrifts- og personkunder.
DNB: Problemer med transaksjonsbetalinger mandag