I helgen publiserte digi.no en artikkel om en britisk undersøkelse som sammenligner prisene og innholdsutvalget som tilbys Netflix-abonnenter i ulike land. Der kommer ikke Norge så heldig ut, i alle fall når en utelukkende ser på utvalget av innhold per krone abonnementet koster.
Nå har Netflix' pressetjeneste i Norge kommet med en kommentar til artikkelen og undersøkelsen.
Epler og pærer
– Disse studiene og dekningen de får er ofte overdrevet, eller rett og slett feil. I dette tilfellet er det klart at kilden du referer til sammenligner epler og pærer, heter det i eposten, før det vises til følgende punktliste:
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her har de bygd Norges sterkeste IT-miljø: – De beste ønsker å jobbe med de beste
- Noen land har mer mangfoldige preferanser
- Noen land har større abonnementsgrupper (skalafordeler)
- Noen land har større etterspørsel etter Netflix
- Noen land har lavere lisensieringskostnader
- Man kan ha et høyt eller lavt antall titler som faktisk får signifikante antall seere
Les også: Norske Netflix-kunder får minst innhold for pengene