Den amerikanske IT-giganten Microsoft sier de gjennomfører «formildende tiltak» etter tjenestebrudd.
– Våre tjenester ser fortsatt vedvarende forbedringer mens vi fortsetter å gjennomføre formildende tiltak, sier selskapet i en melding publisert på X fredag.
Microsoft sier at brukere kan være ute av stand til å få tilgang til ulike Microsoft 365-programmer og tjenester.
Kunngjøringen kom etter at en rekke selskaper i Australia først meldte om omfattende trøbbel med IT-systemene. Australias nasjonale datasikkerhetskoordinator sier det omfattende tekniske sammenbruddet er forårsaket av problemer med en tredjeparts programvareplattform.
Microsoft sier at tilgangen er begrenset ettersom noen brukere bare får lesetilgang til Microsoft 365 mens selskapet jobber med å løse problemet.
– Vi er fast bestemt på å håndtere denne hendelsen med høyeste prioritet og hastighet mens vi fortsetter å jobbe med de dvelende konsekvensene for de gjenværende Microsoft 365-appene som er i en redusert tilstand, sier selskapet.